Lommedalsveien 230, bygg 4B

1353 Bærums Verk, Norway

  • Facebook
  • YouTube
  • LinkedIn

Tel: +47 48 50 31 50

salg@sherp.no

© 2020 Nordisk Sikkerhet AS | NO 913 066 405 MVA | All rights reserved

SHERPs offroadevner og -egenskaper er i en klasse for seg selv

Noen UTV-er sitter seg fast i myrer, andre klarer ikke kjøre over store steiner eller falne trær og noen er ikke egnet til å kjøre på vann med.

SHERP UTV er imidlertid ikke som alle andre: Uansett om du kjører gjennom vanskelig terreng, over dype myrer eller ut i det ukjente, gjør SHERP UTV jobben sin – og det med en ytelse og robusthet som ingen andre kan måle seg med.

Hvis du er på utkikk etter en profesjonell UTV som kan utføre en hvilken som helst oppgave på tvers av en rekke bransjer (energiinfrastruktur, rekreasjon, Forsvaret, søk og redning, brannslukking, mineralutvinning, konstruksjon, skogbruk, landbruk og annet), er SHERP det rette valget for deg.

Her er noen av SHERPs egenskaper

Kan kjøre i ethvert terreng

Steinete områder, snø, is, sand, myrer, vann og annet.

 

Fra vann opp på is på et blunk

Vann til is-egenskapene til SHERP UTV er uovertrufne.

 

Høy oppdrift

Hvert hjul har et volum på 800 liter, og karosserirammen er lekkasjesikker.

 

Ett tonn nyttelast

Selv når SHERP UTV er fullastet, kan den kjøre på vann.

 

Kubota-motor

V-1505t Kubota-turbodieselmotoren med fire sylindere, 1,5 liters kapasitet og 44 hk, er testet under svært vanskelige forhold og med full last.

Etter mange år med forskning, utvikling og testing, fant vi den rette kombinasjonen av tilgjengelig og nødvendig kraft som gjør at SHERP rager høyt over alle andre.

Herkulisk effektivitet

Med kun 2–3 liter i timen i drivstofforbruk er SHERP en økonomisk UTV. I tillegg til en drivstofftank på 56 liter kan fire valgfrie 58-liters drivstofftanker installeres i hjulskivene, hvilket gir en total drivstoffkapasitet på 288 liter. Med en slik kapasitet kan SHERP UTV kjøre fra Oslo til Kirkenes og tilbake før den må fylles opp igjen. 

Uavhengig Webasto varmeanlegg

Varmer raskt og effektivt opp SHERP UTV.

 

Kan kjøre i bratte vinkler

Pålitelig tilførsel av drivstoff til motoren sørger for at kjøretøyet kan kjøre i en hvilken som helst vinkel.

 

Kan kjøre i skråninger på opptil 35 grader

Felttester viser at SHERP UTV kan kjøre i enda brattere skråninger enn dette, men 35 grader er det garanterte referansetallet.

 

Kan forsere de fleste hindringer

SHERP UTV kan kjøre over opptil én meter høye hindringer, f.eks. steiner, falne trær og annet.

Beskyttelsesplate

SHERPs sinkbelagte beskyttelsesplate av stål gir lett fremkommelighet uansett terreng, noe som forbedrer offroadytelse og -fart.

 

Trykkluftdrevet oppheng

En unik, patentert løsning som gir en behagelig kjøretur på et hvilket som helst underlag. Opphengsdesignet er uten fjærer, støtdempere, avstivere eller andre vanlige deler, hvilket betyr færre deler, høyere pålitelighet, færre havari og lavere reparasjonskostnader.

 

Lastramme

SHERPs design er basert på en galvanisert, korrosjonsbestandig lastramme som gir enda mer pålitelighet og forlenget brukstid.

 

Ultralavt dekktrykk

Ulike typer terreng krever ulikt anbefalt lufttrykk. SHERP UTV sine slangeløse dekk med ultralavt trykk kan raskt fylles med og tømmes for luft for å gi det trykket som kreves under forskjellige kjøreforhold. Et spesielt typeskilt hjelper deg med å huske det anbefalte trykket i ulike typer terreng.

SHERP UTV hviler aldri på laurbærene: Når ett problem er løst, er det alltid videre til det neste. Vi jobber konstant med forskning og utvikling for å gjøre SHERP UTV enda bedre.

SHERP UTV er autoriteten på terrengkjøring og profesjonell ytelse

Ventiler for tømming av vann

Selv om vann skulle trenge inn i kjøretøyet, kan det raskt tømmes ved bruk av innvendige dreneringsventiler.

 

Lagringsplass i taket

SHERP UTV har 0,17 kubikkmeter med lagringsplass mellom innvendig og utvendig tak, til forsyninger, utstyr, drivstoff og annet.

 

Ekstra senger

Gulvet kan foldes ut på noen få sekunder og øke antallet senger i full størrelse til fire. Benkene i last-/passasjerområdet er laget av et slitasjebestandig materiale av høy kvalitet, og kan fjernes og brukes til ekstra lagringsplass.

 

Unike dekk

Slangeløs fylling av dekk med eksos direkte fra motoren.

 

Ryggekamera

Gjør det trygt å rygge mens du har god oversikt over situasjonen bak deg.

 

Dreiestyring

I motsetning til biler svinger ikke hjulene til SHERP seg ved å bevege seg til høyre eller venstre. De er paret, på samme måte som beltekjøretøy. Med begge spakene fremover kjører SHERP rett frem. Med høyre spak fremover roterer kun hjulene på høyre side, som gjør at kjøretøyet svinger til venstre. Denne løsningen gjør likheten mellom en SHERP og en hjuldrevet stridsvogn enda større.